Reis van San Diego naar Phoenix - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Astrid Baltus - WaarBenJij.nu Reis van San Diego naar Phoenix - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Astrid Baltus - WaarBenJij.nu

Reis van San Diego naar Phoenix

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

14 Mei 2015 | Verenigde Staten, Gilbert

We hadden deze dag een lange reis voor de boeg. Van San Diego naar Phoenix. Een reis van bijna 6 uur rijden. Je gaat eerst door de stad en dan ga je de bergen in en deze zijn soms 4000 tot 5000 feet hoog met hele scherpe bochten en echt soms stijl naar beneden en dat de vrachtwagens langzaam naar beneden moeten rijden met gevaren lichten aan. Als je de hele tijd gewend bent om in het groen te rijden is dit echt een totaal het tegen over gestelde. Zo als ik al eerder heb gezegd niet alles is in woorden uit te drukken of in foto's. Deze bergen waren van rotsen en zand en hier een daar een cactus. Je gaat heel dicht langs de grens van Mexico. Je merkt ook omdat je patrouille auto's ziet rijden. En een stuk verder op zag je de controle post. Waar wij blij om waren dat we niet de enige waren die door de woestijn reden.Dat geeft wel een prettig gevoel dat je niet de enige bent. Want je mag niet zomaar stoppen langs de weg. Na twee uur kwamen we een rust plaats tegen. Waar alleen wc's zijn. ( je wil niet weten hoe vies die zijn) en er staat een drink en snoep automaat. Er staan wel bankjes war je op kan zitten. Maar dan moet je de zand te koop toe nemen. Dus snel verder. En dan kom je midden in zand stormpje tercht. En je ziet klein wervel windjes opkomen en weer weggaan. We zijn er zelfs door 1 heen gereden. Ryan noemt ze tornados. Hij vond deze bere interessant. Gelukkig tegen lunchtijd kwamen een bezine station tegen. Waar je eten kan kopen en de auto vol tanken. Daarna kregen we èèn lange saaie weg. Nog èèn keer een bezine stop. Waren we er eindelijk in Phoenix. We waren helemaal af van de reis. Snel inchecken en uit pakken. Een heerlijke hamburger gegeten bij de in en out.