Èèn reisverslag van drie dagen - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Astrid Baltus - WaarBenJij.nu Èèn reisverslag van drie dagen - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Astrid Baltus - WaarBenJij.nu

Èèn reisverslag van drie dagen

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

11 Mei 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Als ik dit schrijf zitten we al in San Diego waar we vier nachten blijven. Even niet reizen. Ook wel even fijn. Al moet ik zeggen dat we genoten hebben van de reis hier na toe. Laat ik beginnen bij vrijdagochtend helaas weer vroeg wakker. Ze hadden vergeten de wake up call uit te zetten. Zo konden we vroeg ontbijten en op tijd gaan reizen naar de volgende plek. We zijn van San Fransico langs de kust gaan reizen. Ik moet zeggen erg mooi en niet alles is in woorden en foto's uitdrukken of te schrijven. Het is allemaal uniek en mooi. We hebben geluncht in het plaatje Santa Cruz op advies van een collega van Pieter. Daar hebben fish and chips gegeten. Ryan vondt het ook erg lekker want het lijkt best wel een beetje op kibbeling en dit hebben we gegeten op een pier en na het eten even lopen over de pier. Opeens hoorde we rare geluiden. Ryan gelijk mama papa wat is dat. Wij naar de rand gelopen van de pier om te kijken wat het was er lagen onder pier en in het water zeeleeuwen. Dat was een leuk gezicht. Het leuk is dat je hier gelijk aandacht krijgt en gevraagd wordt waar komen jullie vandaan? En dan heb je gelijk een praatje en informatie en onder tussen sta je gelijk over het water te kijken. En dan hoor je eens er zwemt een walvis in het water. Ja hoor denk je dat zal wel. Het komt in deze baai namelijk niet zo veel voor., meestal is dit in open zee. Wij kijken en de camera en de telefoon start klaar. Ja hoor daar komt zij. Iedereen die op de pier is die staat gelijk te kijken want blijkbaar is het uniek hier. Een mevrouw die we spraken die woont in Santa Cruz en die had ze zelfs nog nooit gezien. Wat een geluksdag hadden wij. Wij blij en je raad het nooit het waren er 2. een mama met baby dus echt onze geluksdag. Ryan blij en wij ook. Ik denk dat we dit niet snel vergeten. Na dat ze wer weg waren zijn we verder gereden naar Monterey. Daar sliepen we èèn nacht. We waren daar op tijd dus konden we ook nog naar het zeeaquarium. Dat was erg mooi en indruk wekkend. Ryan vondt geweldig ze hadden daar hamerhaai, octopus, vissen, zeeotters en nog veel meer. Daar nog een ronde gereden over de 17-Mile Drive. Dat was over de golfbanen van Monterey. Was erg mooi en apart dat er mensen er tussen wonen en we dat reden was Ryan in slaap gevallen zo moe was hij geworden. Het was lange mooi en vermoeiende dag maar wel de moeite waard. Na een nacht lekker slapen en op tijd wakker geworden, deze keer waren ze de wakeupcall vergeten.. hadden we een lange reis langs de kust voor de boeg naar santa barbara. Heel anders was de kust weer dan we hadden gezien. Ook weer even mooi en uniek. Onderweg nog gestopt voor een lunch. Daar speelde een band. Dat was even fijn en gezellig! Na een uurtje weer door gereden naar Santa barbara. Stuk langs de kust en stuk door de bergen. Rond uur of vijf kwamen we aan. auto uitgelaten en de stad in om te eten en rond gelopen. Een hele mooie bruisende stad. Na een nacht slapen was het vanmorgen een lange stuk rijden naar San Diego. En op aanraden van de man van de receptie zijn we door Malibu en Santa Monica gereden. Hij zei dat erg mooi was en als we de tijd hadden. dat we dat zeker moesten doen. Hij heeft gelijk gegekregen. Het is er prachtig! Weer stonden er op een plek mensen te kijken naar de zee en wat denk je daar zwommen weer walvissen en groter die we eerst hadden gezien en er zwom ook een dolfijn bij. Hadden wij weer geluk. Na Santa Monica zijn we de snelweg opgegaan door los Angeles. Wat is dat groot zeg. En nu zijn we in San Diego waar we een paar dagen blijven. Morgen gaan we naar Sea World. Ik ben benieuwd hoe dat is. Je hoort het wel hoe dat was. En eindelijk naar een paar bewolkte dagen is het mooi weer hier.