Phoenix naar Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Astrid Baltus - WaarBenJij.nu Phoenix naar Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Astrid Baltus - WaarBenJij.nu

Phoenix naar Flagstaff

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

16 Mei 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Smorgens rustig aan gedaan in Phoenix. Aan de receptie gevraagd wat voor weer het is in Flagstaff omdat wij gehoordt hadden dat het daar gesneeuwd had. En nee dat hoort niet in deze tijd van het jaar. Pfff en wij hebben alleen maar zomerkleding mee en geen winter. Wie houdt daar nauw rekening mee? Ik niet! Kijken wat we bij ons hebben en gelukkig hebben we onze jassen en truien mee. Dan maar laagjes over elkaar heen. Niet gelijk aan getrokken want in Phoenix is het eindelijk mooi weer en warm. Ja je hoort het goed. We hadden vrijdag onweer en regenen en het kwam letterlijk met bakken uit de hemel. Het hoort hier ook niet want je zit in soort woestijn waar droog moet wezen. De spullen in gepakt langs een shoppingmal om voor Pieter golf schoenen te kopen en gewoon om te kijken. De tijd was zo om en toen was het al tijd om te lunchen met Tom en Kim. Moesten even wachten omdat druk was. Het was heerlijk om even bij te praten en de lunch was goed.na die tijd tanken want het is een stuk rijden nog. Toch nog naar een andere golfshop voor de golf schoenen voor Pieter. Gelukkig geslaagd. Pieter dacht dat het twee uur reizen was maar het is drie uur reizen. En
als we geweten haddden wat voor reis we zouden krijgen. Dan waren we eerder gaan rijden. We hebben het in èèn keer gereden omdat we voor het
donker binnen wouden zijn. Gouw in de auto. En de
eerst stuk gaat door stad en dan ga je door de woestijn en dan ga je
langzaam over naar bos en door de bergen weer met hele scherpe bochten
en stijle afdalingen. Je wordt ook nog gewaarschuwd voor hertjes. Wij dachten dat zullen wij niet mee maken en ja hoor precies in een bocht en op de weg stonden hertjes. Gelukkig bleven ze staan en wij gewoon door rijden. In de verte zagen we al een donkere lucht en dan denk je daar komen wij niet in. Zo vaart loop het niet. En ja hoor! We kwamen er in. Het kwamen
met bakken uit de lucht. Het was zo erg dat we met zijn tweeën kijken waar de weg is. Dan heb je achter in een klein mannet je en die wil ook aandach .
Sorry Ryan nu even niet. We moeten nu echt goed opletten. Pieter zegt
tegen me het onweert ook nog in de verte. Ach ja dat kan er ook nog wel bij.
Daar rij je dan in de bergen. Gelukkig weet dat er meerdere auto's rijden en dat is wel zo prettig. We hebben maar niks tegen Ryan gezegd van het
onweer anders werdt hij bang. Zo eens dat de regen begon zo was eens is
weer droog. Toen zagen we een prachtige regenboog. Op zicht is een hele mooie rit hier heen daar is niks mee. Maar ja wij hebben zo stomme tom tom die ons bij begin van de weg neer zet en niet op adres waar je moet
wezen. Ze zetten ons af in de middel of now hewer. Waar de weg begint. Wij om gekeerd naar de weg waar we vandaan kwamen en gelukkig stonden
twee politiemensen. Wij uit gelegd dat we verdwaald waren. Ze hebben ons
uitgelegd hoe we dan moesten rijden. Aangekomen in Flagstaff hebben het maar weer gevraagd. Blijk dat we bijna helemaal buiten Flagstaff zitten. Wij
aangekomen. We dachten even snel inchecken en uitladen. Daarna eten. Onder tussen was het zeven uur. Wij naar binnen om in te checken. Blijkt ze ons dubbel geboekt. Ze hadden twee kamers en geen twee nachten gedaan.
Pff dat hebben wij weer en hun controleren hoe het zat. Toch maar even
bellen. Het is goed gekomen. Wij hebben een kamer met twee
tweepersoonsbedden en voor twee nachten. Wij gauw spullen naar de
kamer gebracht. Toen gauw eten in eettentje op aanraden van de receptie
damen. Lopens naar toe want het was vlak bij het hotel. Is het het een hele
oud familie restaurant. Het eten was niet wat we dachten.wat het was weet ik ook niet. Moeilijk uit te leggen.Het lekkerst was de gepaneerde kip van
Ryan. Maar wat wel leuk was de mevrouw kon iedereen en wist heel veel
van de omgeving af. Ze vertelde ook dat wel zestig jaar terug was dat zo
gesneeuwd had. Daar voor moet je daar wezen en niet voor het eten. Je ziet in de bergtoppen nog sneeuw liggen en hier daar nog een klein beetje. Want het bleef maar èèn dag liggen. Het was hier s avonds koud. Maar vandaag
was al weer warm en zonnig. We hebben begrepen dat we hier heel hoog
zitten dat je al weer types op èèn dag kan hebben. Als ik eerlijk ben is dit het
slechts hotel tot nu toe. Er rijdt steed hele lange treinen voorbij. Als je in bed
ligt lig je in een kuil. Het ontbijt is waardeloos. Als ik dit schrijf is onze
laatste nacht hier. Dan hoop ik dat de volgende gewoon weer goed is.